O cercetare critică asupra rețelelor de socializare de la 2010

Cu o întârziere de câteva secole, azi mi-am făcut și eu cont pe Facefuck. Am fost uimită să aflu că a devenit la modă, depășind cu mult haifaivul, în ciuda interfeței mai spartane și a libertății oarecum îngrădite de care benficiază facebook-iștii. Când aduc vorba de această îngrădire, mă refer în special la cantitatea de roz și de aplicații și desene gay și sclipicioase cu care însetații de socializare își pot împodobi profilul.

Popularizarea Facebook-ului este un semn neglijabil, dar clar că preferințele românilor încep să se cizeleze, din moment ce aleg să-și creeze un cont pe o chestie cu o interfață relativ seacă, însă populată majoritar de „lume bună” și – cel mai important – mijloace diverse de fan, intărteinmănt și lăv rileișănșips. Am întâlnit o diversitate mare de grupulețe și mici fan-cluburi la care niciun utilizator de haifaiv cu IQ mai mare de 50 nu și-ar permite nici măcar să viseze (aș da Jeep-ul meu pentru câteva grupuri de filosofi și roacări nebuni pe hi5, că tare singur mă simt!).

Nu insinuez că Facebook-ul ar fi ticsit de oameni culți, dar înțelepciunea vârstei se simte:

Ceea ce încurajează frecvența foarte redusă a prostimii cocalare ar fi trierea cererilor de schimbare a nick-ului, fiind respinse automat cuvintele care conțin caracterele speciale sau numele extrem de lungi compuse din cuvinte pitzipongice. Facebook-ul spune, prin urmare, un ironic și îndreptățit adio p3pu$hilor_b0$$, Pr!n7sz3$$3l0r și domnișoarelor Ana-Maria Imcuteandsexyniceshoeswannafuck.

Semn bun (a nu se confunda cu reclama mascată). În sfârșit o modă care nu e pentru toată lumea…

(Facebook)

(hai cinci)

Later edit: se pare că un tovarăș din blogosferă a avut o idee asemănătoare, dar sintetizată mult mai bine, exact în aceeași zi. Vă rog să reflectați :).

2 thoughts on “O cercetare critică asupra rețelelor de socializare de la 2010

  1. nice device, alt gen de umor, acelasi mesaj 🙂
    renuntam sau nu la retele sociale?
    oricum am incercat sa fac si sondajul de opinie cred ca articolele se completeaza un pic si nu spun chiar aceiasi chestie dar mesajul este oarecum asemanator:)

    moda este trecatoare 🙂

  2. Pingback: Cocalarizarea Facebook-ului in 6 pasi simpli :) « you are your butterfly effect

Drop it like it's hot

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s