Apoplexie de la o reclamă la Valvoline

Seara mai am obiceiul de a mă uita pe geam la stele, la aurolacii din părculețul din spatele blocului, la onanistul de la blocul vecin care se mai masturbează la geam, ca să mă dezmorțesc puțin și să mai respir și altceva decât mirosul de circuite integrate suprasolicitate pe timpul zilei…

Aseară, însă, am avut un șoc destul de zdravăn la vederea unui nou element apărut din senin în peisajul cu care sunt obișnuită de 18 ani încoace și care, slavă Domnului, a avut destule transformări de suferit. Neobișnuită să văd reclame ghei evidențiate de surse de lumină fluorescente atunci când scot capul pe geam, simțul meu vizual a fost de-a dreptul cutremurat până când a putut desluși, în câteva secunde, că sarazinul reprezenta de fapt o reclamă la lubrifiant, foarte straniu amplasată ca dimensiune, înălțime și încadrare. Mai exact, aflându-se pe peretele unei clădiri nou-construite lângă o bisericuță, clădirea fiind mai înaltă decât turlele acesteia, reclama a părut că este amplasată în curtea bisericii, dacă nu chiar pe zidurile sale (evident, totul fiind observat de la geamul meu în circumstanțe nocturne).

După ce mi-am dat seama de iluzie și mi-a mai revenit pulsul la valorile normale, am început să mă chinui să descopăr rostul amplasamentului și al advertisingului de acest fel în general. Am ajuns să descopăr un principiu care a dat roade în cazul unora dintre cele mai cunoscute branduri din toată lumea: mărimea contează. Odată ce ai văzut pe blocul tău o cârpă imensă cu doi proști care se ling, devii în mod inconștient curios, chiar dacă este o reclamă la o firmă de blugi, iar în poză s-a folosit ca încadratură planul american. Mai mult decât atât, culoarea guvernează totul, iar cine nu uită de aspectul ăsta în publicitate are o primă portiță deschisă spre a spăla creierii unei lumi întregi, însă o portiță care devine nulă dacă este exploatată separat și independent. Psihologie pură. Un domeniu care cere atât de mulți creieri, un domeniu pe care îl aleg atât de mulți idioți pentru că „e ușor și frumos”.

O fi ușor și pentru mine? Nu știu, să încerce poate oricine. Îmi iau un aparat de 50.000 de euro, trag o băltoacă în poză și fac o reclamă la apă chioară. Pe urmă o lipesc pe o autostradă, s-o mai vadă lumea din elicoptere în drum spre serviciu. Mi-o ieși?

2 thoughts on “Apoplexie de la o reclamă la Valvoline

Drop it like it's hot

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s