Planul american 101: cultul personalității în stil democratic

Avem deja atâtea elemente complexe preluate pe cale internațională, chiar dacă trăim într-o țară defunctă din punct de vedere politic, care progresează cu viteza luminii stinse din punct de vedere tehnologic și industrial (ne-a sleit puseul de pe vremea lui Ceașcă, mai durează, mai durează…), cu gropi în asfalt din punct de vedere social, și lista poate continua. Cu generalizările de rigoare impuse de context și pentru care mă scuz, pot să afirm că românii sunt un popor de copycat-uri, mai ales în condițiile în care își îngroapă limba, propriul folclor și propriile valori naționale pentru a face loc împrumuturilor de peste hotare, care este cul și neprăfuite, vezi, Doamne.

Mult mai grav este că acest sacrilegiu a acaparat până și cele mai banale elemente aflate în relație directă cu apelativele „român”, „românesc”, „românește”, inclusiv ciocolata care se lăuda cândva cu atributele de „autentic” și „românesc”. Senzațiile tari românești au suferit mutații pe diverse planuri, iar dacă nu ați zărit deja noul hibrid prin magazine, vă sfătuiesc să nu vă grăbiți, pentru că nu aveți absolut nimic de pierdut în afară de câteva facultăți mintale, în caz că le mai aveți deja. Iată de ce:

Păi na, dacă n-avem cultură proprie, avem coolness, și ne-ajunge… Nu știu ce gândiți voi, dar eu chiar vreau să am o discuție cu cretinul căruia i-a venit prima oară sclipirea asta din fundul puțului. Sunt așa de intrigată pentru că nu văd baza logică a acestei „îmbunătățiri”. Nu sunt un element al mulțimii patrioților, nu pot să spun că sunt conservatoare, ba chiar înclin să cred că nu aș fi nici dacă aș avea Asperger. Pur și simplu nu-mi stă în fire să mă opun schimbării… ÎN BINE! Nu o dau în abordările etice ale problemei, dar am impresia că sunt singura care crede că imaginea „clasică” a ROM era într-un fel simbolică pentru țărișoara noastră, tocmai prin această conservare aparent banală:

Băieții își făceau o publicitate foarte deșteaptă, de un simț al umorului cu o tentă fantastică, aproape insesizabilă de cinism, care individualiza brandul tocmai prin originalitatea cu care acesta trimitea câtuși de puțin la identitatea noastră națională. Am avut prea mulți nervi ca să-l cumpăr în rahatul ăla de ambalaj, mi-am imaginat crizele de apoplexie pe care le-aș fi făcut la vederea „BUCUREȘTI”-ului înlocuit cu „UAȘINGTON”, însoțite de decizia irevocabilă de a nu ingera o asemenea abominație.

La capitolul „Motivația siluirii singurului brand decent de la noi din țară”, geniurile din fruntea companiei pică jalnic examenul, ba chiar și cu scor negativ:

Extraordinar, frate, acum suntem și noi mici și șmecheri. Sinceră să fiu, nu aș fi mândră să țin chestia aia în mână în primul rând pe teritoriul țării mele. Rahatul ăsta este una dintre semnele clare de obediență cu care le demonstrăm americanilor cât de mult le linge tot Pământul poponețul dichisit cu hârtie de toaletă reciclată din bancnote de 100 de dolari. Păcat că adevărata voce recunoscută, autentică a românului nu va fi niciodată vocea omului de rând, ci vocea unor „purtători de cuvânt” mai eșuați ca Somalia, cum sunt, de exemplu, indivizii care ocupă scaune și consumă aer în Parlament sau în birourile situate la nivele invers proporționale cu nivelul de inteligență. Nu am idee cum și cine i-a delegat pe ei, cine le-a dat autoritatea să mutileze în cele mai crunte și diverse moduri imaginea societății românești în restul lumii, augmentând exponențial defectele omenești prin simplele lor apariții publice, însă pot doar să mai sper că va trece repede timpul pe care-l mai am de petrecut în țară.

Noul ROM costă un leu, la fel ca înainte. Numai că de data asta eu îi dau doi lei. Sper ca această generozitate să se regăsească și în vânzările lor de-acum înainte, că poate așa s-or îndura și americanii să ne vândă ciocolățelele-hibrid ca desert la Burger King și KFC. Peste ocean să vi le vindeți. Steluțele nației voastre.

R.I.P. (ca să sune a coolness)

Precizare: În semn de doliu și considerație pentru rateurile mai marilor noștri, blogul va purta, începând de azi, titlul de „Romanian Dream”. Orice obiecție va fi însoțită de tăierea capului.

Drop it like it's hot

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s